måndag 18 mars 2013

Inspiration



 En vägg full med olika foto och tavlor vill jag absolut ha i vardagsrummet. Där skall finnas plats för alla nära och kära, för lite modern konst och lite av det barnen skapar på förskolan och hemma. En härlig blandning av det som betyder mycket för oss.

 Jag älskar stången som man kan hänga redskap/blommor och andra saker på. En sådan vill jag absolut ha i tvättstugan för att göra den lite extra trivsam. Lite blommor och annat fint kan jag väl få ha när jag skall tvätta och stryka?!

 Förvaring, förvaring och åter förvaring. Jag hatar när det är stökigt och rörigt. Men för att hålla allt i ordning så måste vi skaffa oss bättre förvaring. Jag gillar IKEAS serie BESTÅ men också den som heter STUVA. Detta är något som jag vill ha i båda barnens rum men också i vårt sovrum och/elle i vardagsrummet.

 I vårt sovrum skall det finnas plats för en liten arbetshörna också. Eller egentligen velar jag fram och tillbaka om den skall vara i vårt sovrum eller i utrymmet under trappan. Men det lutar åt vårt sovrum. Det skall vara ett litet och nätt skrivbord i vitt. Med mycket förvaring även här. Tidskriftssamlare, lådor och mappar. Jag vill inte ligga i sängen och se oreda.

 Det var egentligen hyllan bakom fåtöljen som var mitt fokus, men jag orkade inte knöla mig in för att ta en bättre bild. Vi kommer att bytta en terrass/uteplats med tak och väggar på tre håll. Där hade jag tyckt det var väldigt fint med denna hyllan med lite olika blommor och någon vacker lykta.

Fuskgräs och en fin kruka. Detta kommer passa toppenbra till uteplatsen. 

En salig blandning av mycket inspiration!!!

Igår checkade jag ut några timmar som mamma och begav mig helt ensam till IKEA. Jag vandrade runt i min egen takt; läs. lååååångsamt och tittade noga och väl på allt jag ville. Drömde mig bort till vårt hus, möblerade, tapetserade och pillade med småsaker både inne och ute. Påtade i trädgården, sydde gardiner, fixade i tvättstugan.....ja allt som hör ett hus till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar